החיל שמשנה גבולות; "במעט משאבים אנחנו מביאים הרבה יותר מידע"

קובי פינקלר No Comments on החיל שמשנה גבולות; "במעט משאבים אנחנו מביאים הרבה יותר מידע"

חיל הגבולות החדש, שהוקם אך לפני שנים אחדות, עולה מדרגה | קצין בכיר בצה"ל: "ביכולת החדשה שלנו נדע להתריע לפחות יומיים לפני אירוע כמו פיגוע גדול או מלחמה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חיל הגבולות המתוגבר גם באיסוף המידע וגם ברמת ובאיכות המודיעין בצבא עולה מדרגה. "במעט משאבים אנחנו מביאים הרבה יותר מידע" אומר לי קצין בחיל החדש (שהוקם רק לפני שלוש שנים) חיל הגבולות.

תפקידו של החיל עצמו, כפשוטו, להגן על הגבולות. חיל הגבולות בונה את הכח. "אנחנו לא מתפעלים אותו. אנחנו נותנים מענה לכל מי שזקוק לנו הן בפיקוד הצפון, הן לאורך גבולות עזה, מצרים וירדן והן ביו"ש".

גבול ישראל מצרים | בעקבות הפיגוע בעין נטפים בנו גדוד ייחודי לגיזרה

השינוי בצבא חל לפני שלוש שנים בתקופתו של הרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' גדי אייזנקוט. בצבא הבינו שאי אפשר להסתמך רק על איסוף קרבי כפי שהיה בזמנו וצריך להשתנות. האויב משתנה כל העת וגם בצבא מבינים זאת. לאור זאת הקימו את חיל הגבולות המורכב מתשעה גדודים הכפופים לזרוע היבשה.

המילה המנחה של כל המפקדים היא זהו חיל של פריפריה ואצלם זו לא מילת גנאי. הם באמת פועלים שם לאורך כל הגבולות בפריפריה.

הייחוד בחיל הוא בחיבור שבין איסוף לבין מודיעין. ההגנה חדשנית, הרבה יותר טכנולוגית, יותר אפקטיבית וגם, כן, יותר הגנה. לא מילת גנאי להגן.

'האומץ להשתנות' הוא המושג הפעיל בשטח. וזה מה שהם עושים. להגיד שניתן להוריד גדוד בגיזרה מסויימת כי יש מספיק טכנולוגיה ומידע ולהעביר את הגדוד הזה לזירה אחרת, זו אמירת אומץ אומרים בצבא.

"ביכולת החדשה שלנו נדע להתריע יומיים לפני אירוע כמו פיגוע גדול או מלחמה", אומר גורם בכיר בחיל. ומוסיף "מציאות כמו זו שהייתה ערב מלחמת יום הכיפורים לא תקרה שוב", מבטיחים שם. נקוה.



0 תגובות